Monday, August 11, 2014

Anggap Aku

Anggap Aku

safronLubis

Anggaplah aku seorang kawan
Memberi nasihat kepada kawan
Usahla hatimu ada dendam
Kerna hanyalah membuahkan seksa

Anggaplah aku seorang teman
Berkata hikmah kepada teman
Kikislah hatimu dari benci
Kelak akan tercela diri

Anggaplah aku seorang tua
Berpesan kata kepada yang muda
Bersihkan hatimu dari marah
Pasti kelak akan berdarah

Anggaplah aku teman
Anggaplah aku kawan
Anggaplah aku seorang tua
Yang hanya berpesan dengan kasih sayang
Yang hanya ingin melihat engkau tiada secalit nista
dalam hati, dalam kata dan dalam gerak

Yang aku tidak mau
Kau tenggelam buta
tiada dapat membeda
yang haq dari yang batil
aku tidak mahu melihat
engkau katakan yang batil
kerna pada niatmu adalah haq


-- Niat tidak pernah menghalalkan cara  --

safronLubis

No comments:

Post a Comment